Kemmel / 3de en 4de leerjaar
2019 - 2020KlasfotoFotoboek klas
Thema vervoer
Vroem vroem ...
Binnen ons thema vervoer in de wero-les brachten we een bezoek
aan garage Bossaert...
aan garage Bossaert...

.jpg)
Garage Bossaert
We zijn op 9 oktober naar garage Bossaert geweest bij Steven en Thijs.
We vonden het heel tof. We hebben er ook veel geleerd.
We vonden het heel tof. We hebben er ook veel geleerd.
Qiandro en Heidi
We zijn naar garage Bossaert geweest. We werden daar ontvangen door Steven en Thijs.
Steven verdeelde ons in twee groepen : een groep voor hem en een groep voor Thijs.
Steven toonde ons de onderdelen van de auto. Thijs leerde ons hoe je een band moet vervangen.
Daarna heeft Steven iets laten ontploffen. Dat maakte veel lawaai.
Ik vond het bezoek toppie. Maar ik wil zelf geen garagist worden want het is vies.
En je moet teveel prutsen.
Steven verdeelde ons in twee groepen : een groep voor hem en een groep voor Thijs.
Steven toonde ons de onderdelen van de auto. Thijs leerde ons hoe je een band moet vervangen.
Daarna heeft Steven iets laten ontploffen. Dat maakte veel lawaai.
Ik vond het bezoek toppie. Maar ik wil zelf geen garagist worden want het is vies.
En je moet teveel prutsen.
Jasper
.jpg)
.jpg)
Op de heftruck in de achtergrond lieten Steven en Thijs een zijdelingse airbag ontploffen. Dat gaf een serieuze knal !
MAAR ... we kregen ook bezoek van Dominique, de papa van Kato die ons kwam vertellen over zijn werk als wegenwachter
bij de VAB. Hij deed deze uitleg op straat omdat hij ons tevens zijn takelwagen wou laten zien. Zo kon hij ook
demonstreren wat die wagen allemaal kan. Wat ons het meest was opgevallen is hoe de computer een heel belangrijk deel
uitmaakt van de pechverhelping. Natuurlijk voor de oproep en om op de juiste plaats te raken maar ook om bij pech te
kunnen weten wat er precies fout is aan de wagen. Het was de kinderen ook opgevallen hoe onregelmatig het beroep als
wegenwachter is. Een boeiende uitleg van een beroep waar we eigenlijk niet zoveel van weten.
bij de VAB. Hij deed deze uitleg op straat omdat hij ons tevens zijn takelwagen wou laten zien. Zo kon hij ook
demonstreren wat die wagen allemaal kan. Wat ons het meest was opgevallen is hoe de computer een heel belangrijk deel
uitmaakt van de pechverhelping. Natuurlijk voor de oproep en om op de juiste plaats te raken maar ook om bij pech te
kunnen weten wat er precies fout is aan de wagen. Het was de kinderen ook opgevallen hoe onregelmatig het beroep als
wegenwachter is. Een boeiende uitleg van een beroep waar we eigenlijk niet zoveel van weten.
LANGS DEZE WEG WILLEN WE STEVEN,THIJS EN DOMINIQUE NOG EENS HARTELIJK DANKEN
VOOR DE TIJD EN DE UITLEG DIE ZE GAVEN ! DIKKE MERCI !
VOOR DE TIJD EN DE UITLEG DIE ZE GAVEN ! DIKKE MERCI !
In de lessen kwamen we ook tot de vaststelling dat het goed zou zijn mochten we met zijn allen
iets minder met de wagen rijden. Niet alleen voor het milieu maar ook voor de verkeersveiligheid.
Enkele leerlingen geven al het goede voorbeeld door te voet of met de fiets naar school te komen.
Maar het kan zeker nog beter.
Het was enkele kinderen ook opgevallen hoe ouders die aan de school wachten op het einde van de dag,
de motor van hun auto laten draaien. Misschien ook eens aan denken om die zeker uit te schakelen.
Goed voor het milieu en de portemonnee ...
iets minder met de wagen rijden. Niet alleen voor het milieu maar ook voor de verkeersveiligheid.
Enkele leerlingen geven al het goede voorbeeld door te voet of met de fiets naar school te komen.
Maar het kan zeker nog beter.
Het was enkele kinderen ook opgevallen hoe ouders die aan de school wachten op het einde van de dag,
de motor van hun auto laten draaien. Misschien ook eens aan denken om die zeker uit te schakelen.
Goed voor het milieu en de portemonnee ...
Kinderen te koop !
Tijd voor reclame !
.jpg)
Vraag vrijblijvende offerte bij meester Kris ...
In de klas ...
IN DE KLAS ...
Hoera ! We hebben nu ook laptops !!


Maar het kan ook nog lekker ouderwets op de vaste computer ...


En in de twee weken voor de krokusvakantie hebben we met de tablet en speelgoed een beeldverhaal gemaakt.
Daarna kregen de leerlingen een snelcursus power-point maken.
De met de tablet gemaakte foto's werden daar in verwerkt.
Vervolgens werd het verhaal geoefend en via apple-tv met de bijhorende commentaar voorgesteld.
Leve de techniek !
Leve de techniek !
Maar omdat het niet altijd computers moeten zijn,
hebben we bij ons thema vervoer eens de handen uit de mouwen gestoken
en ons creatief brein in gang gebracht om de voertuigen van de toekomst
te maken met kosteloos materiaal. Zie hier het resultaat ...
en ons creatief brein in gang gebracht om de voertuigen van de toekomst
te maken met kosteloos materiaal. Zie hier het resultaat ...

De warmste week : wij waren er !!
OP BEZOEK BIJ DE WARMSTE WEEK IN KORTRIJK !
Hieronder vinden jullie enkele foto's van het bezoekje van
onze lagere school van Kemmel aan de Warmste Week in Kortrijk.
We gingen er de sfeer opsnuiven èn het geld afgeven dat we
dankzij jullie, de sportieve ouders en grootouders, hebben
verzameld tijden onze fluo-run door de school en Kemmel.
Onze kleuters volgden tijdens de middag mee op het scherm
in de eetzaal.
verzameld tijden onze fluo-run door de school en Kemmel.
Onze kleuters volgden tijdens de middag mee op het scherm
in de eetzaal.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)
.jpg)



Sportief 3 en 4 !
DE WARMSTE WARMATHON
Op vrijdag 13 december hebben we de warmathon gelopen.
Die was 4 en een halve km lang. We hebben dat gedaan voor VZW Victor.
Eerst hebben we door de school gelopen en dan door het huis dat
de school gekocht heeft. Daarna liepen we door de straten.
Er stonden gelukkig politie en leerkrachten te zwaaien met salami's.
Ik liep samen met Klaas, Briek, Ewout, Arthur en Senne en ook mijn 2 zussen.
We kwamen ook nog Cedric en Louise tegen.
Nadien kon je op school iets eten en drinken.
Het was een super toffe avond.
Floris
Op vrijdag 13 december hebben we een warmathon gelopen van
vier en een halve km. Dit was voor de warmste week en ten voordele
van VZW Victor. Dit is een organisatie voor autistische mensen.
Voor het lopen moesten we door de school en door het oude huis.
De rest liepen we dan door de straten van Kemmel.
vier en een halve km. Dit was voor de warmste week en ten voordele
van VZW Victor. Dit is een organisatie voor autistische mensen.
Voor het lopen moesten we door de school en door het oude huis.
De rest liepen we dan door de straten van Kemmel.
Er stonden pijltjes die aanduidden waar je moest lopen.
Eigenlijk mocht je ook wel wandelen. Je mocht ook allemaal fluo-
kledij aan doen.
Ik heb samen met mijn papa, mijn broers en nog heel wat vrienden
gelopen.
Op het einde kon je nog een braadworst eten. Het waar heel lekkere.
Het was een toffe warmathon !
Eigenlijk mocht je ook wel wandelen. Je mocht ook allemaal fluo-
kledij aan doen.
Ik heb samen met mijn papa, mijn broers en nog heel wat vrienden
gelopen.
Op het einde kon je nog een braadworst eten. Het waar heel lekkere.
Het was een toffe warmathon !
Klaas
Nog een 'sportief' verslag ...
EEN SPETTEREND AVONTUUR
Op 23 oktober, in Poperinge, hebben een paar leerlingen van 4de ,5de
en 6de leerjaar een wedstrijd gezwommen. Ons doel was zoveel mogelijk
baantjes te zwemmen. We deden dit tegen andere scholen uit de streek.
En we hebben gewonnen!
Na de wedstrijd hebben we een beetje gespeeld in het zwembad.
En toen iedereen weg was, kon ik nog een beetje blijven spelen in
het zwembad met mijn papa want ik woon toch in Poperinge.
Ik vond het fantastisch !
baantjes te zwemmen. We deden dit tegen andere scholen uit de streek.
En we hebben gewonnen!
Na de wedstrijd hebben we een beetje gespeeld in het zwembad.
En toen iedereen weg was, kon ik nog een beetje blijven spelen in
het zwembad met mijn papa want ik woon toch in Poperinge.
Ik vond het fantastisch !
Liam
Tenslotte nog enkele foto's van de Dodgeball-namiddag ...
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Hieronder vind u de overige schooljaren, klik op een schooljaar om de tekstjes te zien.